onsdag den 18. september 2013

Sketching

Vi havde et farvelæreforløb med Andreas Husballe, hvor vi skulle fokusere på selvfølgelig farver, men også komposition. Hvor ligger fokus? Hvor kigger man med det samme hen? Hvilke lyskilder rammer figuren, og hvilken overflade kommer de fra? Sådanne spørgsmål blev vi bedt om at arbejde med. Den første opgave, var at lave fem-ti hurtige skitser med netop disse fokusområder. Her er mine syv skitser:


 Andreas viste os en smart måde at lave en smart skitse med farver i photoshop. Det prøvede jeg, og mine skitser blev lidt sejere, synes jeg selv.




Jeg tænkte meget i kontrastfarver og prøvede at skabe dynamik med fokuspunkter, der kunne fange øjet.




Dette blev den sidste skitse jeg lavede, og den jeg syntes mest om, foruden nummer fem, der rummer et dejlig fredeligt element.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar