onsdag den 18. september 2013

Selection

Efter at have tegnet skitser med fokus på farver og komposition, skulle vi vælge én af de skitser, og så lave fem nye billeder ud fra den skitse. Jeg stod med valget mellem en storslået om end fredfyldt fugleflugt hen over en jungle i solnedgangens skær eller en ond mørkets herre. Jeg overbeviste mig selv om, at der ville være mest dynamik, eller rettere end mere spændende historie i det skumle underverdenens fyrste-billede, så jeg valgte dette. Her er de fire billeder, jeg fik ud af det:


Først ville jeg se 'mosteret' i øjnene; give ham et ansigt. Han fik lysende øjne og hukænder og massive søjler af mørkt røg, der steg op fra hans kappe.


Derefter fik jeg givet ham nogle omgivelser; grotteligende og med en glødende mystik under ham.


Dette billede fadt øjeblikkeligt i min smag, da det virkelig udtrykkede denne onde fyrste. Her lave jeg en meget kort skitse, før jeg lavede omridset af ham, modsat de andre billeder.


Sidste billede placerer ham i en magtfuld position med stav og det hele.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar